#Vandenaldi: van vooroordeel naar keurmerk

Het is geen geheim dat een sterke employer brand leidt tot meer sollicitanten. Maar employer branding is veel meer dan opvallende rekruteringscommunicatie. Het gaat over het creëren van een aantrekkelijk werkgeversimago doorheen de volledige lifecycle, zowel voor nieuwe, huidige als ex-medewerkers. Dat hebben ze bij Soudal, Orange en Aldi goed begrepen. In een reeks van 3 podcasts gaat Lesley Arens samen met Ignace Van Avermaet, CEO d’Artagnan in gesprek met hen op zoek naar ideeën, tips, best & next practices waar ook jij mee aan de slag kan om jouw werkgeversmerk een boost te geven.

In deze aflevering hebben we Sophie Hoornaert, HR Manager People Acquisition bij Aldi, te gast op onze #ZigZagHR Kantoorboot.

Met meer dan 8.000 medewerkers is ALDI een belangrijke werkgever in ons land. Toch tonen een onderzoek van Randstad en een enquête van ALDI aan dat er een mismatch bestaat tussen de perceptie van het bedrijf als werkgever en wat het effectief te bieden heeft. Met hun employer branding-campagne counteren ze vooroordelen over het loonpakket, de woon-werkafstand, de werksfeer en de carrièremogelijkheden. Want op al die vlakken heeft ALDI net heel wat troeven. De sterren van de campagne? Geen acteurs, maar de échte medewerkers #vandenALDI.

Een boeiende podcast over ‘de kunst’ van Employer Branding, over het verschil tussen Employer Branding en recruteringscommunicatie, over het belang van lange termijn (zonder de korte termijn te verwaarlozen), waarom de vijver NIET leeg is, over het belang van samenwerking tussen HR en marketing én over de campagne #Vandenaldi waarmee Aldi komaf wil maken met de vele vooroordelen over het bedrijf.

Veel kijk- en luisterplezier!

Bekijk of beluister onze podcasts op

Ook interessant

BEKIJK OF BELUISTER MEER