SMOTspots: AG Insurance en Sundo werken samen in de strijd tegen huidkanker

Elke dag krijgen ruim 100 landgenoten te horen dat ze huidkanker hebben. Opgeteld betekent dit dat 1 op de 5 Belgen in de loop van hun leven met een vorm van huidkanker te maken krijgen. Huidkanker is dan ook één van de meest voorkomende kankers in ons land, terwijl je met enkele goede gewoonten het huidkankerrisico nochtans sterk kan terugdringen. Om mensen daar beter van bewust te maken, slaan AG en Sundo deze zomer opnieuw de handen in elkaar. Van De Panne tot Durbuy plaatsen beide partners zonnecrème dispensers die zowel sensibiliseren als gratis doen smeren.
Nood aan meer sensibilisering en preventie

Het verhaal is niet nieuw, maar toch stellen heel veel Belgen zich nog steeds teveel bloot aan Uv-stralen. Dergelijke overmatige blootstelling veroudert je huid en kan leiden tot zonnebrand of erger: huidkanker. Genieten van de zon kan nochtans, maar met mate en rekening houdend met de 9 tips van de Stichting Tegen Kanker.

De drie voornaamste zaken om ons volgens de Stichting tegen Kanker te beschermen tegen de zon zijn:

  1. Zoek de schaduw op wanneer nodig
  2. Draag beschermende kledij
  3. Smeer voldoende zonnecrème

Als België ’s grootste verzekeraar is AG Insurance sinds jaar en dag partner van de Stichting Tegen Kanker, en in die hoedanigheid zet het zich samen met Sundo – een Belgische startup die zich focust op huidkankerpreventie – dit jaar opnieuw volop in op het sensibiliseren van de Belgische bevolking.

Innovatieve “SMOTspots” op meer dan 50 plaatsen

Met zijn SMOTspot, ‘s werelds eerste slimme zonnecrème dispenser, heeft Sundo een toepassing ontwikkeld die mensen enerzijds informeert en die anderzijds onmiddellijk aanzet tot actie en tot smeren. SMOT staat daarbij trouwens voor “Skin Matters Over Tan” (je huid is belangrijker dan een kleurtje).

Rob Maes, Director Corporate Marketing, Communication et Sponsoring van AG zegt: “De SMOTspots maken ons engagement op een erg nuttige manier tastbaar: ze sensibiliseren de volledige bevolking en bieden tegelijkertijd bescherming aan wie het risico loopt zich aan teveel Uv-straling bloot te stellen. Een echte win-win die we absoluut willen steunen!”

De SMOTspot is een intelligente IoT machine die mensen live advies op maat geeft, in functie van de intensiteit van de zon, en die tegelijk gratis zonnecrème met een beschermingsfactor van SPF 30 tot 50 aanbiedt. De zonnecrème bevat UVA- en UVB- filters, is parabeenvrij, hypoallergeen en waterproof. Ze is ook niet getest op dieren.

AG en Sundo bieden de zonnecrème dispensers de komende maanden aan via een brede waaier aan events en locaties. Zo wordt de Belgische kust ruimschoots voorzien van SMOTspots op strand en dijk, en aan een reeks beach bars. Pairi Daiza en Walibi staan eveneens op de kalender, net zoals een hele reeks aan zomerfestivals als Pennenzakkenrock en Live is Live.

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER