Ik kruip in de eerste aflevering van 2022 in het hoofd van Ann De Bisschop. Ze maakte aanvankelijk carrière in de media en zette onder andere de radiozenders Qmusic en JOE op de kaart. Ze was de eerste Wellbeing Director in Vlaanderen bij Medialaan, nu DPG, en het is haar missie om bedrijven waar het werkklimaat en -ritme een hoge tol eisen, te overtuigen van haar 5G-beleid: alleen met Gezonde, Gelukkige, Gemotiveerde, Getalenteerde en Geïnformeerde medewerkers ben je als organisatie future-proof, zegt ze.
Voor Ann De Bisschop was het nog nooit zo druk: meer dan ooit zetten bedrijven in op het welzijn van hun medewerkers. En de mate waarin ze dat doen, zal volgens An ook van hun balans af te lezen zijn.
We gaan het in deze aflevering over wellbeing hebben. Januari is bij uitstek de maand waarin we elkaar een goede gezondheid wensen en tegelijkertijd moeten vaststellen dat dit lang niet bij iedereen het geval is. Corona heeft in ieder geval het belang van fysiek, mentaal, sociaal en financieel kapitaal hoger op de agenda gezet. Is dit hét moment om welzijn structureel te verankeren in de bedrijfsstrategie? Ziet ook zij die evolutie van welzijn naar een heuse wellbeing experience.
Veel kijk- en luisterplezier!