ALDI lanceert voor het eerst een campagne om zijn sterktes als werkgever in de verf te zetten. De imagocampagne gaat vooroordelen over werken bij ALDI tegen met betrekking tot 4 pijlers die cruciaal zijn in de zoektocht naar een job: loonpakket, woon-werkafstand, werksfeer en carrièremogelijkheden.
Met ruim 8.000 werknemers is ALDI een belangrijke werkgever in België. Toch blijkt uit een jaarlijkse studie van Randstad en een marktonderzoek van ALDI
dat mensen een verkeerd beeld hebben over werken bij ALDI.
4 centrale pijlers
In zijn gloednieuwe imagocampagne focust ALDI op 4 sterktes: het loonpakket, woon-werkafstand, de werksfeer en carrièremogelijkheden. Deze 4 pijlers zijn niet zomaar gekozen maar zijn voor werknemers vandaag cruciaal in de zoektocht naar een job en in de keuze van een werkgever.
Voor ALDI ligt er zo een mooi potentieel om de perceptie te wijzigen en zijn aantrekkelijkheid als werkgever te verhogen.
#vandenALDI
ALDI wil zich onderscheiden met deze campagne. Hiervoor trekt de discounter resoluut de kaart van de typisch Vlaamse uitspraak ‘vandenALDI’. “Al wordt
dit in de volksmond vaak lacherig gebruikt, we zien ‘vandenALDI’ als een absolute krachtterm waarmee we onze ALDI-familie uniek en authentiek maken”, zegt Bataillie.
De campagne is van start gegaan op 1 mei en loopt tot begin juni.