Hoe Soudal het verschil maakt in de strijd om talent

Het is geen geheim dat een sterke employer brand leidt tot meer sollicitanten. Maar employer branding is veel meer dan opvallende rekruteringscommunicatie. Het gaat over het creëren van een aantrekkelijk werkgeversimago doorheen de volledige lifecycle, zowel voor nieuwe, huidige als ex-medewerkers. Dat hebben ze bij Soudal, Orange en Aldi goed begrepen. In een reeks van 3 podcasts gaat Lesley Arens samen met Ignace Van Avermaet, CEO d’Artagnan in gesprek met hen op zoek naar ideeën, tips, best & next practices waar ook jij mee aan de slag kan om jouw werkgeversmerk een boost te geven.

In deze aflevering hebben we Bart Heyvaert, Group HR Director bij Soudal. Veel kijk- en luisterplezier!

Soudal, het Belgische chemiebedrijf gespecialiseerd in siliconen, lijmen en PU-schuim, is een uitstekend voorbeeld van een organisatie die het belang van een sterk werkgeversmerk begrijpt. Als HR-directeur van Soudal is Bart Heyvaert nauw betrokken bij het ontwikkelen en onderhouden van het employer brand. Soudal’s succesverhaal begon in de jaren zestig, toen oprichter Vic Swerts in zijn eentje het bedrijf startte. Vandaag heeft Soudal wereldwijd meer dan 4000 medewerkers aan boord en een omzet van meer dan een miljard euro. Ondanks deze indrukwekkende groei bleef de warme en waarderende bedrijfscultuur behouden, een “Belgische parel” met andere woorden.

Bekijk ook zeker de andere afleveringen in deze reeks


Bekijk of beluister onze podcasts op

Ook interessant

BEKIJK OF BELUISTER MEER