RCA en HeadOffice voortaan samen, dankzij Glowi

Glowi zet haar groeistrategie verder door meerderheidsparticipaties in RCA en HeadOffice, twee spelers op het gebied van merken, marketing en communicatie. Deze samenwerkingen zijn een nieuwe stap in Glowi’s plannen om haar diensten verder te diversifiëren. De twee bedrijven komen in een nieuwe marketing- en communicatiegroep die in een klap meer dan 100 marcom-professionals telt en werkt voor een uitgebreide klantenportefeuille in B2C, B2B en overheidscommunicatie zoals Fluvius, Bank Nagelmackers, de Federale en Vlaamse Overheid, Samsung, Lapperre en Brouwerij Haacht. Tom Van den Bergh, CEO van RCA, zal de nieuwe marcom-poot aansturen.

Glowi volgt al jaren een groeipad waarbij het resoluut kiest om te participeren in sterke bedrijven in verschillende sectoren, zegt co-CEO Jo Mellemans.

“Met deze overname openen we de deur naar de marketing- en communicatiesector. We werken al zeven jaar samen met RCA en bovendien was ik als extern bestuurder al drie jaar nauw betrokken bij het bedrijf. Dit voelt dus als een hele logische, natuurlijke stap. Ik ben ervan overtuigd dat RCA het ideale platform is om een nieuwe multidisciplinaire marketing- en communicatiegroep uit te bouwen. HeadOffice vormt een eerste zeer complementaire aanvulling. Het feit dat het management van zowel RCA als HeadOffice zich engageert, toont het vertrouwen dat zij langs hun kant hebben in de strategie en visie van Glowi.”

RCA en HeadOffice vormen samen een marcom-koepel die Tom Van den Bergh zal aansturen. Beide bureaus behouden hun identiteit, autonomie en management, maar zullen bewust synergie en complementariteit opzoeken met elkaar én de Glowi-groep met oog op verdere groei in België en Nederland. Die ambitie wordt extra kracht bijgezet door de instap van zowel de huidige RCA-aandeelhouders (Bruno Leyssens, Wim Claesen, Sandra Vandoren, Bart Klerckx, Jente Joris en Tom Van den Bergh) als de sleutelspelers van HeadOffice (Evi Malcorps en Stijn Jacquemyn) in het kapitaal van Glowi.

RCA brengt meer dan 45 jaar ervaring en ruim 75 merk-, marketing- en communicatie-experten mee. Bovendien zorgt haar sterke expertise in employer marketing ervoor dat Glowi haar positie in de HR-markt nog kan vergroten. HeadOffice brengt dan nog eens meer dan 40 doelgerichte communicatie-experts mee aan tafel met een sterke achtergrond in content marketing.

Tom Van den Bergh, CEO van RCA en van de nieuwe marcom-groep, benadrukt:

“Om relevant te blijven, moet onze sector zich continu aanpassen aan en inspelen op de uitdagingen door nieuwe technologieën, duurzaamheid of sociale en culturele verschuivingen. Daarin organiseren we ons als bureau rond experts en expertises in merken, marketing en communicatie. Met een digitale rode draad. Het partnership met Glowi-groep laat ons toe om dat verhaal sneller en innovatiever te vertellen. Bij HeadOffice vinden we alvast een stevige set complementaire services, straffe mensen en dito mindset. Waar de sector vaak consolideert op schaal, kiezen wij voor diepgaande dienstverlening en een gedeelde visie op talentgedreven ondernemerschap. We zijn ervan overtuigd dat we zo de meeste groei voor onze klanten, de groep en onze eigen medewerkers zullen realiseren.”

Evi Malcorps, CEO van HeadOffice, zegt:

“De down-to-earth mentaliteit is de voornaamste gemene deler die we al in onze eerste gesprekken voelden. Komt daarbij dat het geïntegreerd en doelgericht denken voor onze klanten voorop staat bij de twee agencies. We zijn twee bureaus met ieder zijn eigen focus en expertise en we kijken er naar uit om al vanaf morgen complementair aan de slag te gaan. Stijn en ik zijn ervan overtuigd dat dit een juiste stap is voor HeadOffice, maar zeker ook voor onze HO’fficers.”

Schrijf je in op de wekelijkse HR-nieuwsbrief

Ook interessant

LEES MEER