fbpx

Attentia lanceert als eerste in België een digitale aansluiting voor kmo’s

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Attentia lanceert vandaag als eerste HR en Well-being specialist in België een digitale aansluiting voor kmo’s. “De vraag vanuit de markt naar zo’n digitale dienstverlening was er al langer. Maar dat er sinds de start van de coronacrisis toch nog bijna 10.000 startende ondernemingen waren zoals bleek uit de cijfers van het onafhankelijk onderzoeksbureau Graydon, was voor ons het signaal om niet langer te wachten om onze digitale oplossing beschikbaar te maken”, zegt Berlinde Van Eenoo, directeur Zelfstandigen en KMO bij Attentia.

Via het nieuwe platform kan een ondernemer zich in enkele klikken aansluiten bij een sociaal secretariaat en een Externe Dienst voor Preventie en Bescherming, iets waarvoor een ondernemer tot nu moest mailen, bellen of een afspraak maken. Met deze end-to-end digitale aansluiting speelt Attentia in op de noden in een veranderende markt, op een manier die voldoet aan de maatregelen naar aanleiding van het coronavirus.

“Het primaire doel is om de administratieve rompslomp te verlichten waardoor de aansluiting sneller kan. Daarnaast hoeft de ondernemer zich niet te verplaatsen en is hij dus ook niet gebonden aan de kantooruren. Coronatijden of niet! Tot slot vereenvoudigen we de kostenstructuur drastisch”, verduidelijkt Berlinde Van Eenoo.

Focus op ondernemen

Het aansluitingsplatform is heel intuïtief opgebouwd. Via een logische flow met een aantal eenvoudige vragen en keuzes, weet een zelfstandige snel wat hij moet doen om wettelijk in orde te zijn. Er komt immers heel wat administratie kijken bij een eigen zaak en bij een eerste medewerker. Door de logische flow te volgen, wordt de ‘onboarding’ heel eenvoudig.

“Wie een zaak opstart, wil zich volledig concentreren op zijn core business. Zaken als administratie en aansluiting bij een sociaal secretariaat, doet een ondernemer op momenten die voor hem het beste uitkomen. Dat is meestal na de klassieke kantooruren. Op die nood willen we inspelen met ons nieuwe platform”, vertelt Berlinde Van Eenoo.

Laagdrempelig en intuïtief

Omdat Attentia beseft dat startende ondernemers elke euro twee keer omdraaien voor ze hem uitgeven, is de instapkost bewust laag gehouden. Voor de achterliggende diensten, zoals loonberekening, werkt Attentia met een abonnementsformule. Berlinde Van Eenoo: “Het voordeel van een abonnementsformule is dat je als ondernemer altijd en in alle transparantie weet wat de totale kostprijs is voor de aanwerving van een eerste werknemer. En voor de volgende werknemer.” Ook hier is het de ondernemer die de controle in handen houdt. Hij kan bij de aansluiting immers zelf beslissen hoeveel werk hij uitbesteedt aan Attentia, afhankelijk van zijn kennis en zijn zin om zich er zich mee bezig te houden. “Wij bieden voor ieder wat wils: van een ‘light’-pakket naar full service”, aldus nog Berlinde Van Eenoo.

Wie plannen heeft om snel en eenvoudig als zelfstandige te starten of om een eerste medewerker in dienst te nemen, kan een kijkje nemen op www.kmo.attentia.be.

Gerelateerde artikels.

Schrijf je in op de #ZigZagHR-nieuwsbrief